Zmena loga, farieb alebo marketingovej komunikácie môžu firme pomôcť zvýšiť zisk, získať nových zákazníkov a vytvoriť nové príležitosti. Nesprávne vykonaný rebranding alebo rebranding v nesprávnom čase môže spraviť viac škody ako zisku. Na čo by ste si mali dať pozor a ako ideálne by ste mali postupovať? To všetko sa dočítate v dnešnom článku.
Čo je rebranding?
Čo je vlastne ten rebranding a čo všetko zahŕňa? Je to celková trhová stratégia pre váš podnik, ktorej výsledkom je logo, názov, zmena celkového dizajnu prístupu alebo vnímania značky. Môžete sa pri tom zamerať aj na novú skupinu zákazníkov, nový trh alebo produkt. Rebrandingom sa snaží značka osloviť nové publikum, zmeniť vnímanie značky aktuálnych zákazníkov a odlíšiť sa od konkurencie. Na základe toho, čo všetko pri tomto procese meníte, sa jedná o čiastkový alebo komplexný rebranding.
Kedy by ste mali do toho ísť?
Vo vašej firme sa vyskytnú komplikácie, začnete strácať svojich zákazníkov alebo vás prevalcovala konkurencia. Aj to sú znaky, že by ste mali začať konať a je potrebný aspoň čiastkový rebranding. Je viacero signálov a mali by ste ich počas existencie podniku vnímať.
Značka a názov podniku by mali spolu korešpondovať. Keď si zákazník predstaví jednu z týchto vecí, tak by si ju mal automaticky spojiť aj s tou druhou. Problémom môže byť zložitosť v oblasti marketingu, nedostatočné inovácie alebo má vaša firma negatívny imidž, na ktorom treba zapracovať. Nezabúdajte ani na nové príležitosti a potenciálnych zamestnancov, ktorých by ste mali zaujať.