Ako získať kontrolu nad pracovným časom, keď sa váš kancelársky stôl prehýba pod ťarchou nevybavených papierov a diár je preplnený neodkladnými povinnosťami? Poradíme vám, ako využiť osem hodinovú pracovnú zmenu na maximum a pritom sa nezblázniť. Toto sú základné piliere produktivity.
1. Stanovte si termíny
Vymykajú sa vám pracovné povinnosti z rúk? Ak ste sami sebe pánom a nemáte povinnosť zodpovedať sa so svojím výkonom nikomu inému, neraz sa uchýlite k odloženiu rozrobených úloh. Stanovte si vlastné termíny, ktoré vás prinútia prácu dokončiť. Vytvorte si zoznam úloh s predpokladaným termínom ich skompletizovania a sústreďte sa najskôr na tie s vysokou prioritou.
Tip: Zostavený zoznam majte na viditeľnom mieste, napr. na nástenke nad kancelárskym stolom, aby ste ho mali stále na očiach.
2. Zabudnite na multitasking
O multitaskingu, teda vykonávaní viacerých úloh súčasne, ste už určite počuli. Dnešná spoločnosť ho považuje za niečo pozitívne, za tzv. superschopnosť. Avšak schopnosť robiť viac vecí naraz je determinovaná úrovňou našej koncentrácie, ktorá je obmedzená. Ak sa pokúšate robiť príliš veľa úkonov a spracovať rôzne podnety, robíte viac chýb a ste menej kreatívny – preťažujete neurónové siete v mozgu. Stavte na monotasking!
Ako na monotasking, ktorý zvýši produktivitu?
• Nezabúdajte na pohyb – môže vám pomôcť zlepšiť sústredenie a náladu, rovnako tak uľaviť od bolestí spôsobených dlhou polohou v sede. V tejto súvislosti sú skvelou voľbou elektricky výškovo nastaviteľné stoly, ktoré umožňujú kombinovať státie a sedenie počas práce.
• Eliminujte pokušenie – odstráňte z pracovného rastúceho stola všetko, čo vás rozptyľuje, vrátane mobilných telefónov, ktoré nás nútia kontrolovať notifikácie.
• Zaveďte intervalovú prácu – stanovte si čas, počas ktorého sa budete venovať primárne jednej činnosti a plne sa na ňu sústrediť. Po jeho uplynutí si dajte malú prestávku, napr. na spomínanú prechádzku.
3. Pozitívne nastavenie mysle
Nečakajte, že výsledky sa dostavia okamžite. Aj malé kroky vedú v konečnom dôsledku k pozitívnemu efektu, napríklad k zvýšenej produktivite. Zamerajte sa na zlepšenie pracovných návykov, ako aj na atmosféru a vybavenie kancelárie – spomínané polohovateľné stoly sú prvkom, ktorý má mnoho výhod v kontexte zdravia a produktivity. Nedovoľte, aby malé pošmyknutie, drobná chyba, ovplyvnila vašu náladu. Prijmite fakt, že sme ľudia. A ľudia sa predsa občas pomýlia.
Komerčný článok